Oferta szkoleń
Seminarium „Perspektywy i praktyka: analiza powiązań firm, kwalifikacja MŚP oraz przyszłość gospodarki w obliczu zmian”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w seminarium dla przedsiębiorstw: „Perspektywy i praktyka: analiza powiązań firm, kwalifikacja MŚP oraz przyszłość gospodarki w obliczu zmian”.
To wydarzenie łączy praktyczne aspekty ustalania statusu MŚP i zasad pomocy de minimis z szerszą perspektywą makroekonomiczną, zapewniając kompleksowe spojrzenie na wyzwania i możliwości w zmieniających się warunkach gospodarczych.
AGENDA SPOTKANIA:
10:30-11:00 Rejestracja
11:00- 11:15 Rozpoczęcie seminarium
Cezary Tkaczyk- Prezydent Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej
Dorota Tekieli-Bisińska – Dyrektor Ośrodka Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
11:15- 13:45 Analiza powiazań firm, ustalanie statusu MŚP oraz pomoc de minimis- najważniejsze zasady w świetle zmian w przepisach oraz praktyki organów udzielających pomocy
Ustalanie kategorii wielkości przedsiębiorstwa oraz weryfikacja możliwości korzystania ze wsparcia publicznego udzielanego w trybie pomocy de minimis – omówienie najważniejszych zasad z uwzględnieniem najnowszych zmian w przepisach oraz praktyki organów udzielających pomocy.
Iwona Czaplikowska– ekspert i trener z zakresu pomocy publicznej i pomoy de minimis
w projektach współfinansowanych z Funduszy Europejskich
13:45- 14:45 „Nowe (gospodarcze) rozdanie, czy status quo?”
Prelekcja będzie dotyczyć perspektyw na 2025 dla gospodarki globalnej i krajowej, wyzwań dla wzrostu gospodarczego wraz z podsumowaniem bieżących trendów makroekonomicznych.
Anna Wojtyniak-Stefańska- Ekspert z Biura Analiz Makroekonomicznych PKO Bank Polski
SZCZEGÓŁY WYDARZENIA:
- Data: 11 grudnia 2024
- Godzina: 11:00- 14:45
- Miejsce: Grand Hotel Kielce, ul. Henryka Sienkiewicza 78, 25-501 Kielce, sala Jodłowa
- Rejestracja: https://forms.gle/1F7XK7Qk34JbKNUaA
Udział jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 6 grudnia 2024.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Ośrodkiem Enterprise Europe Network przy SIPH:
tel. 413680278, email: een@siph.com.pl.
Szkolenie: „Sztuczna inteligencja w przemyśle- jak AI może zwiększyć efektywność i oszczędności kosztów w twojej firmie”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w szkoleniu p.n.: „Sztuczna inteligencja w przemyśle- jak AI może zwiększyć efektywność i oszczędności kosztów w twojej firmie”. To wyjątkowa okazja, aby zgłębić temat sztucznej inteligencji oraz poznać jej wpływ na branżę.
Agenda szkolenia:
- Etap rozwoju sztucznej inteligencji – omówimy, co stało się standardem, a co innowacją.
- Po co wdrażać sztuczną inteligencję w przemyśle? – przyjrzymy się korzyściom, takim jak zwiększenie przychodów, obniżenie kosztów i poprawa bezpieczeństwa.
- Gdzie sztuczna inteligencja się nie sprawdzi? – zidentyfikujemy obszary, w których AI może być mniej efektywna.
- Znaczenie danych – porozmawiamy o roli danych w procesach związanych z AI.
- Przykłady rozwiązań dla branży budowniczej i przemysłowej – zaprezentujemy konkretne przypadki zastosowań AI w tych branżach.
Szkolenie poprowadzi Stanisław Rogoziński, który pełni funkcję Partnera Zarządzającego w funduszu VC – Satus Starter. Fundusz inwestuje w projekty z obszaru digital będące na wczesnym etapie rozwoju (runda seed i startup). Wcześniej zarządzał Brante Partners sp. z o.o. – jedną z wiodących firm doradczych w obszarze komercjalizacji technologii. Jest ekspertem Banku Światowego i w instytucjach otoczenia biznesu związanych z przedsiębiorczością. Wcześniej zarządzał w dwóch funduszach inwestycyjnych wysokiego ryzyka.
Szczegóły wydarzenia:
- Data: 5 grudnia 2024
- Godzina: 9:00- 13:00
- Miejsce: B&B HOTEL Kielce Centrum, ul. Warszawska 19, 25-516 Kielce
- Rejestracja: LINK DO REJESTRACJI
Zachęcamy do udziału i wspólnej dyskusji na temat przyszłości sztucznej inteligencji w przemyśle. Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 2 grudnia 2024.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Ośrodkiem Enterprise Europe Network przy SIPH: tel. 413680278, email: een@siph.com.pl.
Webinarium „Znak towarowy – jak zdobyć dofinansowanie z UE do jego rejestracji i najlepiej zabezpieczyć swoją firmę przed nieuczciwą konkurencją?”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium pod nazwą:
„Znak towarowy – jak zdobyć dofinansowanie z UE do jego rejestracji i najlepiej zabezpieczyć swoją firmę przed nieuczciwą konkurencją?”.
Rejestracja znaku towarowego to stosunkowo niewielka inwestycja dająca wymierne korzyści i stanowiąca ważny fundament każdego biznesu. Przedsiębiorcy aktualnie mogą uzyskać zwrot aż 75% opłat urzędowych do maksymalnie 1000 euro.
Podczas wydarzenia dowiesz się jak wykorzystać zarejestrowany znak towarowy, aby pomóc swojej firmie oraz skorzystać z dofinansowania na jego ochronę.
Webinar adresowany jest szczególnie do małych i średnich przedsiębiorców, start-upów oraz firm działających w internecie.
Webinarium odbędzie się 21 sierpnia 2024 w godzinach 10:00-11:30.
Program wydarzenia:
1.Przedstawienie tematu wraz z podaniem przykładowych spraw, w których rejestracja znaku towarowego okazała się przydatna w prowadzeniu biznesu. Omówienie korzyści dla biznesu wynikających z rejestracji znaku towarowego.
2.Szczegółowe informacje na temat dofinansowania na rejestrację znaku towarowego:
– Kto może starać się o dofinansowanie?
– Jakie są wymogi formalne wniosku o dofinansowanie?
– Jak wygląda procedura?
3. Najważniejsze informacje o procedurze rejestracji znaku towarowego:
– Jak określić terytorium działalności?
– Jak ustalić zakres ochrony znaku towarowego poprzez listę towarów i usług?
– Jak sprawdzić zdolność rejestrową znaku towarowego?
4.Podsumowanie i zakończenie
Ekspert:

Wydarzenie prowadzone będzie przez doświadczonego adwokata Marcina Ociepkę LL.M. (Heidelberg) specjalizującego w ochronie znaków towarowych. M. Ociepka pracował w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej w Alicante, a obecnie kieruje zespołem prawa własności intelektualnej w kancelarii KBZ Żuradzki Barczyk & Wspólnicy. Od ponad 4 lat wspiera firmy w ochronie ich znaków towarowych na całym świecie.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 20 sierpnia 2024 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, e-mail: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.

Szkolenie „INCOTERMS 2020 i ich rola w procesie zawierania oraz realizacji transakcji zagranicznych”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w szkoleniu p.n.:
„INCOTERMS 2020 i ich rola w procesie zawierania oraz realizacji transakcji zagranicznych”
Szkolenie odbędzie się w dniu 20 marca 2024, w godzinach 09:00- 14:00 w Hotelu Qubus w Kielcach, ul. Składowa 2, 25-505 Kielce.
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe
2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010
3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
4. Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
5. Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
6. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
7. Kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek– właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikaty udziału w szkoleniu.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 15 marca 2024 poprzez formularz online:
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium dotyczące naboru wniosków ZUS dla przedsiębiorców na dofinansowanie działań BHP
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejną edycję Konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej. Płatnicy składek mogą otrzymać dofinansowanie na projekty realizowane w 2025 r. Wnioski można składać od 26 lutego 2024 r. do 27 marca 2024 r.
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium dot. naboru wniosków ZUS dla przedsiębiorców na dofinansowanie działań BHP, które odbędzie się 20 lutego w godzinach 10:00-12:00.
Podczas webinarium zostaną przedstawione zagadnienia związane z konkursem oraz omówione zostaną zasady i warunki udziału w Konkursie 2024.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 19 lutego 2024 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Efektywne strategie rozwoju: Twoja firma na rynku szwedzkim”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w ramach Świętokrzyskiego Klubu Eksportera zaprasza do udziału w webinarium pod nazwą:
„Efektywne strategie rozwoju: Twoja firma na rynku szwedzkim”.
Import i eksport w Szwecji to ważne ogniwo tamtejszej gospodarki. Co ważne, bierze w nim udział wiele polskich firm. Ułatwiają to przepisy unijne, które ujednolicają formalności transportowe i celne. Ten webinar jest kierowany do polskich przedsiębiorców zainteresowanych wejściem na rynek szwedzki lub poszukujących tam partnerów biznesowych. Będzie on szczególnie przydatny dla osób, które chcą zrozumieć kulturowe i biznesowe niuanse działania w Szwecji, jak również dla tych, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznych strategi wejścia na ten rynek.
Główne obszary poruszane podczas prezentacji:
Zrozumienie rynku szwedzkiego
- Odkryj, co jest poszukiwane przez szwedzkie firmy
- Zrozumienie wizerunku polskiego przedsiębiorcy w Szwecji
- Klucze do nawiązywania długotrwałych i owocnych relacji biznesowych
Planowanie współpracy
- Jakie produkty najlepiej odpowiadają potrzebom szwedzkiego rynku?
- Identyfikacja docelowych segmentów klientów
- Znaczenie wewnętrznej organizacji firmy, w tym działu eksportu
- Sieć kontaktów biznesowych w Szwecji
Efektywne działania marketingowe
- Wybór kanałów marketingowych, które najskuteczniej dotrą do szwedzkich klientów
- Przewodnik po najważniejszych targach w Szwecji
- Kreowanie skutecznego wizerunku firmy na rynku szwedzkim
Ciekawostki o rynku szwedzkim
- Aktualne trendy w szwedzkiej gospodarce
- Kierunki inwestycji i perspektywy rozwoju
Nowoczesne narzędzia (ChatGPT)
- Praktyczne rozwiązania z zakresu ekspansji
Webinarium odbędzie się w dniu 30 stycznia 2024, w godzinach 11:00- 13:00.
Webinarium poprowadzi Martyna Zielińska, której doświadczenie zawodowe obejmuje prowadzenie projektów dla przedsiębiorstw polskich i szwedzkich, co w połączeniu z płynną znajomością języka szwedzkiego i kompetencjami międzykulturowymi, sprawia, że jest ona nieocenionym doradcą dla firm aspirujących do ekspansji. Ponad 10 lat mieszała w Szwecji, współzałożycielka Svenpol Consulting i wielokrotna medalistka mistrzostw Polski w badmintonie. Posiada tytuł magistra szwedzkiego uniwersytetu z zakresu zarządzania jakością i rozwoju przedsiębiorstwa. Jako współzałożycielka Svenpol Consulting, ugruntowała swoją pozycję jako kompetentny współpracownik i doradca dla firm nawigujących na obcych rynkach, w szczególności pomagając szwedzkim i polskim przedsiębiorstwom maksymalizować ich potencjał na nieznanych terytoriach
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 29 stycznia 2024 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, e-mail: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Krajowy System eFaktur w praktyce – seminarium
Ośrodek Enterprise Europe Network przy SIPH zaprasza na bezpłatne seminarium pn.
„Krajowy System eFaktur i e-faktura, nowe rozwiązania cyfrowe w transakcjach B2B”.
Zagadnienia te zaprezentuje Pan Michał Cielibała, prezes Zarządu Biura Rachunkowego BIUREX Sp. z o.o.
Seminarium odbędzie się w dniu 19 grudnia 2023 w godzinach 13:00-15:00 w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach.
Prosimy o przekazanie potwierdzenia udziału do 14 grudnia 2023 roku poprzez formularz online
Udział w seminarium jest bezpłatny.
Ilość miejsc ograniczona.
Zapraszamy!
Seminarium „Cyfryzacja wyzwaniem dla firmy produkcyjnej. Jak zrobić to skutecznie? Metody i ścieżki cyfryzacji dostosowane do każdej firmy”
Każda firma musi być odporna na zaburzenia w gospodarce, a skuteczna transformacja cyfrowa pozwala na budowanie odporności i możliwości działania w różnych warunkach. I chociaż nie każde przedsiębiorstwo ma fundusze, żeby cyfryzować całą firmę, to coraz więcej firm staje przed dylematem nie czy, ale jak cyfryzować firmę, aby inwestycja ta była skuteczna.
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w seminarium pod nazwą:
„Cyfryzacja wyzwaniem dla firmy produkcyjnej.
Jak zrobić to skutecznie? Metody i ścieżki cyfryzacji dostosowane do każdej firmy”
Seminarium jest adresowane do małych, średnich i dużych firm produkcyjnych z województwa świętokrzyskiego poszukujących wiedzy i praktycznych rozwiązań z zakresu wdrażania innowacji cyfrowych.
Seminarium odbędzie się w dniu 19 października 2023, w godzinach 9:00-13:30 w Hotelu Qubus Kielce, ul. Składowa 2. Dla uczestników szkolenia bezpłatny parking hotelowy.
Udział w seminarium jest bezpłatny, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 16 października br. poprzez formularz online:
PRELEGENCI:
Marcin Bosek- przedsiębiorca, pasjonat biznesu, który swoją pasją zaraża innych. Cyfryzacją i robotyzacją zajmuje się od wielu lat, prowadzi projekty cyfryzacyjne. W swoich działaniach stawia na otwarte kontakty biznesowe, odważne wyznaczanie celów oraz rozsądną, wielopoziomową strategię. Współpracuje z ośrodkami naukowo-technologicznymi oraz prowadzi prace badawczo-rozwojowe. Pomaga firmom w opracowywaniu projektów nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań.
Jan Piwiński– Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, partner projektu ADMA Trans4mers
Sylwia Zieja– Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
PROGRAM SEMINARIUM:
8:45 Rejestracja uczestników
9:00 Rozpoczęcie Seminarium- Dorota Tekieli-Bisińska – Dyrektor Ośrodka Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
9:10 Skuteczne metody i ścieżki cyfryzacji firmy– Marcin Bosek- przedsiębiorca, ekspert w zakresie transformacji cyfrowej
- Czym jest cyfryzacja i robotyzacja i dlaczego zakup nowego programu czy robota nie zawsze jest cyfryzacją.
- Korzyści z wykorzystania cyfryzacji w rozwoju firmy i tworzeniu innowacji – jak pokonać strach pracowników przed danymi.
- Zespół i człowiek jako najważniejszy element cyfryzacji- miejsce ludzi w procesie.
- Cyfryzacja i robotyzacja- szansa na rozwój, zmniejszenie kosztów i większy zysk dla firm.
- Fundusze UE na cyfryzację – powiedz czego potrzebujesz a my powiemy jak to sfinansować.
13:00 Ocena dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa- jak przedsiębiorcy mogą skorzystać z projektu ADMA Trans4mers- Jan Piwiński – Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP
13:20 Prezentacja usług Ośrodka Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej- Sylwia Zieja– Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
13:30 Zakończenie seminarium
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Fundacja Rodzinna jako nowy instrument wsparcia przedsiębiorstw”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Kielcach oraz Kancelaria Garrigues w Warszawie zapraszają do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line pn.
„Fundacja Rodzinna jako nowy instrument wsparcia przedsiębiorstw”
Szkolenie jest kierowane do osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji niosących skutki finansowe, a w szczególności do właścicieli, kadry zarządzającej oraz głównych księgowych i dyrektorów finansowych.
Cel szkolenia: Fundacja Rodzinna to długo oczekiwana, rewolucyjna zmiana pozwalająca przedsiębiorcom nie tylko na ochronę majątku rodzinnego i elastyczne planowanie tzw. sukcesji, ale przede wszystkim oferująca zwolnienie z opodatkowania dla różnego rodzaju dochodów, które osiągane w innej postaci generują obciążenia podatkowe (najem, sprzedaż udziałów, instrumenty inwestycyjne, rolnictwo).
Specjaliści z kancelarii prawnej Garrigues zaprezentują korzyści i możliwości stwarzane przez Fundację, przedstawią szczegóły prawne i podatkowe nowej regulacji, dodatkowo omówią przypadki, w których skorzystanie z fundacji rodzinnej może okazać się opłacalne oraz odpowiedzą na zgłoszone przez uczestników pytania lub komentarze.
Termin: 29 czerwca 2023, godz. 10:30-12.30
Forma: on-lineza pośrednictwem platformy clickmeeting
Cena: szkolenie jest bezpłatne
Prowadzący: Szkolenie poprowadzą prawnicy międzynarodowej Kancelarii Garrigues, która powstała w 1941 roku w składzie:
Marek Karasiewicz – Szef Zespołu Podatkowego w Kancelarii Garrigues, Eliza Głuszko – SeniorAssociate w Kancelarii Garrigues, Piotr Tkaczyk – Associate w Kancelarii Garrigues
Prosimy o zgłaszanie udziału do dnia 28 czerwca 2023 poprzez formularz dostępny on-line:
Każdy z uczestników otrzyma możliwość indywidualnych, krótkich konsultacji.
Program znajduje się w załączeniu.
Webinarium „Zostań dostawcą w międzynarodowych zamówieniach publicznych”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w ramach Świętokrzyskiego Klubu Eksportera zaprasza do udziału w webinarium pod nazwą: „Zostań dostawcą w międzynarodowych zamówieniach publicznych”.
Każdego roku organizacje międzynarodowe rozpisują przetargi o wartości kilkudziesięciu miliardów USD. Część z nich obejmuje dostawy towarów i świadczenie usług bezpośrednio na rzecz samych organizacji. Podczas webinarium dowiedzą się Państwo:
- jakie kroki są niezbędne żeby zaistnieć w międzynarodowych postepowaniach w ramach m.in.: NATO/ONZ/zamówień cywilnych w dziedzinie obronności
- jak przygotować się do procesu związanego z odbudową Ukrainy?
Webinarium odbędzie się w dniu 20 czerwca 2023, w godzinach 11:00- 12:30.
Webinarium poprowadzi Konrad Jaśkowiak, reprezentujący Wielkopolską Grupę Prawniczą Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy, która specjalizuje się w zagranicznych i międzynarodowych zamówieniach publicznych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 19 czerwca 2023 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Strategia wejścia na rynek zagraniczny z wykorzystaniem Business Model Canvas”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w ramach Świętokrzyskiego Klubu Eksportera zaprasza do udziału w webinarium pod nazwą:
„Strategia wejścia na rynek zagraniczny z wykorzystaniem Business Model Canvas”
Do udziału zapraszamy wszystkie firmy prowadzące lub planujące rozpoczęcie współpracy międzynarodowej. Webinarium kierowane jest przede wszystkim do firm z województwa świętokrzyskiego.
Webinarium odbędzie się w dniu 26 kwietnia 2023, w godzinach 10:00- 14:30.
PROGRAM WEBINARIUM:
10:00-10:15
Powitanie uczestników i ich prezentacja profil działalności, doświadczenia w ekspansji zagranicznej i budowaniu strategii biznesowych
10:15-12:00
1. Wprowadzenie do modelu biznesowego Canvas (BMC)
2. Omówienie modelu i jego składowych elementów, przedstawienie jego zasadności i logiki wykorzystania w internacjonalizacji przedsiębiorstwa oraz jego produktu/usługi
3. Segmentacja klientów, kryteria segmentacji, identyfikacja wartości dla każdej z grup segmentacji, narzędzia budujące relacje z klientem, budowanie społeczności
4. Zwrócenie uwagi na kluczowe obszary BMC (identyfikacja procesów firmy / zasoby i kluczowi partnerzy potrzebni do zbudowania modelu na rynek, koszty działań niezbędnych dla wdrożenia strategii w oparciu o BMC oraz ich omówienie
12:00 – 12:15 Przerwa
12:15 – 14:30
5. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego otoczenia z wykorzystaniem analizy SWOT produktu i/lub usługi dla rynku zagranicznego
6. Przeniesienie modelu własnej firmy na matrycę Business Model Canvas
7. Ocena przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa i jego zdolności do konkurowania w branży z wykorzystaniem narzędzia jakim są Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS)
8. Panel dyskusyjny
Webinarium poprowadzi Pani Janetta Sałek– właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 24 kwietnia 2023 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Zaproszenie do udziału w webinarium „Zarządzanie ryzykiem walutowym w czasie dużej zmienności kursów walut”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej wraz z Niezależnym Domem Maklerskim zapraszają do udziału w webinarium organizowanym w ramach Świętokrzyskiego Klubu Eksportera pn.
„Zarządzanie ryzykiem walutowym w czasie dużej zmienności kursów walut”
Webinarium odbędzie się w dniu 14 marca 2023, w godzinach 11:00- 13:00.
Każda firma prowadząca działalność gospodarczą na rynkach zagranicznych (import/eksport) narażona jest na ryzyko walutowe. Aby zneutralizować takie ryzyko, należy w prawidłowy sposób zarządzać pozycją walutową. W czasie webinaru, prowadzący podzieli się ze słuchaczami swoim 25-letnim doświadczeniem w tym zakresie, skupiając się na ważnym elemencie procesu zarządzania ryzykiem jakim jest optymalny wybór momentu do przeprowadzenia transakcji wymiany waluty oraz transakcji zabezpieczającej ryzyko kursowe.
Uczestnicy webinaru dowiedzą się także co to jest wskaźnik Stochastic (wskaźnik analizy technicznej wykresów) i jak używać tego wskaźnika do optymalizowania momentu zawarcia zaplanowanych transakcji walutowych.
Program webinaru:
1. Przegląd bieżącej sytuacji na rynku walutowym: EUR/PLN oraz USD/PLN.
a) Prognozy kursów walut
b) Cykliczność oraz sezonowość kursów walut
c) Zalecania oraz plan działań dla importerów i eksporterów
2. Edukacja – Stochastic – wskaźnik analizy technicznej pomocny w wyborze momentu do przeprowadzenia zaplanowanych transakcji wymiany walut.
Webinarium poprowadzi Jacek Maliszewski – Główny Ekonomista w Niezależnym Domu Maklerskim S.A. Z rynkami finansowymi związany od 30 lat. Pierwsze swoje inwestycje na rynku kapitałowym przeprowadzał w 1992 roku. Z rynkiem walutowym związany od 25 lat. W latach 1996-1999 był szefem zespołu zarządzania ryzykiem rynkowym w Pomorskim Banku Kredytowym S.A. ze Szczecina. Równolegle od 1994 roku do 2001 był pracownikiem naukowym w Katedrze Ekonometrii i Statystyki na Uniwersytecie Szczecińskiem – Wydział Ekonomii. Jako pracownik naukowy zajmował się badaniami rynków finansowych z wykorzystaniem narzędzi matematycznych i statystycznych. Od 25 lat pomaga importerom oraz eksporterom w profesjonalny sposób zarządzać ryzykiem walutowym.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 13 marca 2023 poprzez formularz online
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy.
Zaproszenie do udziału w webinarium „Nowe dotacje dla Firm 2021-2027- jak się przygotować do aplikowania w nowej perspektywie”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Nowe dotacje dla Firm 2021-2027 – jak się przygotować do aplikowania w nowej perspektywie”
Webinarium odbędzie się w dniu 23 lutego 2023, w godzinach 10:00- 11:30.
Podczas webinarium poruszone zostaną tematy w zakresie możliwości aplikowania i pozyskania dotacji dla firm między innymi na inwestycje, cyfryzację badania i rozwój, eksport oraz odnawialne źródła energii. Nowe harmonogramy dla programów unijnych jak Kredyt Technologiczny, Kredyt Ekologiczny czy ścieżka SMART zostały ogłoszone więc już teraz zapraszamy na spotkanie w celu posłuchania jak przygotować się do nowej perspektywy dotacyjnej 2021-2027.
Webinarium poprowadzi Paweł Koćwin, założyciel firmy Argo Navi od ponad 10 lat specjalizującej się w doradztwie biznesowym dla firm MŚP, pozyskiwaniu dotacji, wprowadzaniu firm do Polskiej Strefy Inwestycji.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 22 lutego 2023 poprzez formularz online
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy.
Szkolenie „Rynek systemów zarządzania produkcją w Polsce- dostępne rozwiązania w zakresie kompleksowego planowania, harmonogramowania i ewidencji produkcji”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w szkoleniu
„Rynek systemów zarządzania produkcją w Polsce- dostępne rozwiązania w zakresie kompleksowego planowania, harmonogramowania i ewidencji produkcji”
Szkolenie odbędzie się w dniu 1 marca 2023, w godzinach 10:00- 13:00 w siedzibie Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Kielcach, ul. Sienkiewicza 53, II piętro.
Zakres tematyczny:
- Wzorcowy przebieg procesu zarządzania produkcją – Od czego / jak zacząć projekt digitalizacji procesu?
- Pułapka „funkcjonalności” – jak poradzić sobie z wyborem/porównaniem systemów
- Jak analizować i porównywać koszty zakupu i wdrożenia systemów IT – TCO – „Total Cost of Ownership”
- Ewidencja produkcji
- Cele, wymagania, potrzeby
- Przykład systemu klasy MES
- Planowanie i harmonogramowanie produkcji
- Cele, wymagania, potrzeby
- Przykład systemu klasy APS
- Q&A
Szkolenie poprowadzi Michał Żelichowski– ekspert w zakresie doskonalenia procesów, posiada ponad 18 lat doświadczenia w zakresie zarządzania produkcją, prognozowania popytu oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Ma za sobą kilkadziesiąt zrealizowanych projektów w takich firmach jak Plastic Omnium, HUF Polska, Solaris, Sokpol, Strauss Cafe Polska. Zwolennik Lean Management oraz teorii ograniczeń (TOC). Autor podcastu „Produkcja w roli głównej”, prelegent na wielu konferencjach branżowych oraz webinarach. Absolwent Politechniki Śląskiej, kierunku Informatyka i Ekonometria.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 22 lutego 2023 poprzez formularz online:
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Jak sprawdzić wiarygodność firmy za granicą”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w ramach Świętokrzyskiego Klubu Eksportera zaprasza do udziału w webinarium pod nazwą:
„Jak sprawdzić wiarygodność firmy za granicą”
Do udziału zapraszamy wszystkie firmy prowadzące lub planujące rozpoczęcie współpracy międzynarodowej. Webinarium kierowane jest przede wszystkim do firm z województwa świętokrzyskiego.
Webinarium odbędzie się w dniu 15 lutego 2023, w godzinach 10:00- 13:00.
Zakres tematyczny:
- Dlaczego weryfikacja kontrahenta zagranicznego jest taka ważna?
- Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta zagranicznego? Metody weryfikacji kontrahenta zagranicznego.
- Inne sposoby weryfikacji podatnika z UE bez numeru VAT UE.
- Kryteria weryfikacji kontrahentów, czyli co może potwierdzić wiarygodność kontrahenta zagranicznego?
- Ryzyko kontrahenta zagranicznego – ryzyko związane z wyborem partnera zagranicznego.
- Ryzyko wynikające z odmienności kulturowej kontrahentów.
- Rodzaje kultur, a postrzeganie ich wiarygodności.
Webinarium poprowadzi Pani Janetta Sałek– właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 10 lutego 2023 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Seminarium „Możliwości dofinansowania przedsięwzięć rozwojowych dla świętokrzyskich przedsiębiorców”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w seminarium pn.
„Możliwości dofinansowania przedsięwzięć rozwojowych dla świętokrzyskich przedsiębiorców”,
które odbędzie się 21 grudnia 2022 roku o godz. 13.00, w Sali Portretowej Wojewódzkiego Domu Kultury, ul. Ściegiennego 2 w Kielcach.
Zakres tematyczny:
- Wsparcie dla przedsiębiorców – Fundusze Europejskie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2021-2027
– Pan Jacek Sułek, Dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urząd Marszałkowski;
- Przygotowanie pracowników przedsiębiorstw do nowych wyzwań – dofinansowanie usług rozwojowych
– Pani Marta Pawłowska, Główny Specjalista SIPH;
- Jak skutecznie/ zwiększyć różnorodność źródeł pozyskiwania energii w firmie? Kluczowe korzyści biznesowe z transformacji energetycznej dla przedsiębiorstwa
– Pan Szymon Derlatka, Dyrektor Produkcji w Polonez Plus.
Zgłoszenia udziału w seminarium prosimy przesyłać do dnia 16 grudnia 2022 poprzez formularz online:
Udział w seminarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Martą Pawłowską tel. 413680278, email: m_pawlowska@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Jak wyjść naprzeciw rosnącym cenom energii? Efektywność energetyczna w Twojej firmie”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Jak wyjść naprzeciw rosnącym cenom energii?
Efektywność energetyczna w Twojej firmie”
Webinarium odbędzie się w dniu 18 października 2022, w godzinach 10:00- 12:30.
Wzrost cen energii skłania przedsiębiorstwa do szukania rozwiązań, które przyczyniają się do wzrostu efektywności energetycznej. Coraz więcej przedsiębiorstw poszukuje rozwiązań i technologii, które pozwolą zoptymalizować zużycie energii w przedsiębiorstwie. Podczas webinarium uczestnicy dowiedzą się jakie działania i rozwiązania wdrożyć w przedsiębiorstwie aby poprawić efektywność energetyczną firmy.
Zakres tematyczny:
1. Audyt energetyczny przedsiębiorstwa – co to jest? Jakie korzyści płyną z jego wykonania?
2. Gdzie dochodzi do najczęstszych strat energii w przedsiębiorstwie?
3. Jak optymalizować zużycie energii w przedsiębiorstwie?
4. Sprężone powietrze – produkcja, dystrybucja, pobór – czy warto się zainteresować tymi obszarami?
5. Pomiar jakości energii elektrycznej – na czym polega i czy warto go przeprowadzić?
6. Dofinansowania pod przedsięwzięcia poprawiające efektywność energetyczną.
Webinarium poprowadzi Tomasz Śliwiński, audytor energetyczny, doradca energetyczny, mentor, trener i praktyk wpisany na listę ZAE (Zrzeszenia Audytorów Energetycznych). Twórca i współtwórca ponad 400 audytów energetycznych w zakładach produkcyjnych. Trener z zakresu: audyty energetyczne w zakładach produkcyjnych, efektywność energetyczna w instalacjach sprężonego powietrza, wykorzystanie Odnawianych Źródeł Energii, certyfikacja energetyczna, sporządzanie audytów energetycznych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 17 października 2022 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium pn. „Przemysł przyszłości, a branża metalowa”

Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej wraz z Fundacją Platforma Przemysłu Przyszłości
zapraszają na webinarium pn. „Przemysł przyszłości a branża metalowa”
Webinarium odbędzie się 22 września 2022, w godzinach 10:30- 12:00
- Czym jest przemysł przyszłości?
- Czy branża metalowa może być nowoczesna?
- Jak rozwijać kompetencje w tym zakresie i skąd czerpać wiedzę?
Na te i więcej pytań odpowie prowadzący webinarium dr inż. Mateusz Laska – ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości, absolwent Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, doktor nauk technicznych z dziedziny inżynierii materiałowej. Specjalizuje się w materiałach konstrukcyjnych, metalurgii proszków, metalach nieżelaznych, procesach obróbki powierzchni. Od początku swojej kariery zawodowej związany jest z branżą automotive i branżą chemiczną. To tutaj wdraża nowe technologie, optymalizuje procesy produkcyjne, podpowiada bardziej ekologiczne rozwiązania techniczne. Pasjonują go szczególnie sieci komputerowe i automatyzacja, szeroko rozumiany przemysł przyszłości.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 21 września 2022 poprzez formularz online: Zarejestruj się
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają link do webinarium, udział jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy!
Seminarium pn. „Jak skutecznie przeprowadzić transformację cyfrową przedsiębiorstwa produkcyjnego?”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w seminarium:
„Jak skutecznie przeprowadzić transformację cyfrową przedsiębiorstwa produkcyjnego?”
Seminarium odbędzie się w dniu 21 września 2022 r., w godzinach 10:00- 12.00 w Targach Kielce.
Transformacja cyfrowa firmy to już nie wybór, a konieczność, jeżeli jednym z priorytetów przedsiębiorstwa jest jego rozwój i umacnianie pozycji na rynku. Równocześnie to nie chirurgia jednego dnia, by przeprowadzić ją w organizacji w trybie przyspieszonym, to proces, do którego trzeba odpowiednio się przygotować. Najnowsze badania analityków dowodzą, że, aż 70% projektów transformacji cyfrowej kończy się fiaskiem. Jakie są tego powody?
Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie podczas seminarium, na które serdecznie zapraszamy.
Przedstawimy skuteczne i trwałe filary transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa. Podpowiemy jak organizacyjnie powinno się do tych zmian przygotować. Zaprezentujemy „Nową” strategię zarządzania zapasami – Just In Case na miejsce Just In Time? Jako jedno z głównych wyzwań dzisiejszych czasów czyli braki lub opóźnienia w dostawach surowców i komponentów.
Seminarium poprowadzi Michał Żelichowski – ekspert z ponad 17-letnim doświadczeniem w doskonaleniu procesów biznesowych. Zdanie „To niemożliwe” nie istnieje w jego słowniku, a zarządzanie produkcją nie ma przed nim żadnych tajemnic.
W swoim portfolio ma dziesiątki wdrożeń i setki rozmów o mniej lub bardziej konwencjonalnym podejściu do doskonalenia organizacji i przeprowadzenia transformacji cyfrowej. Nie lubi rozwiązań „na chwilę” ani tych „raz na zawsze” – jest zwolennikiem tych, które rosną razem z firmą. Jego podejście doceniły m.in.: Philip Morris, Strauss Cafe, Plastic Omnium, Hortex czy Profim oraz wiele firm z sektora MSP.
Seminarium będzie okazją do skorzystania z wiedzy i doświadczenia eksperta, dlatego zachęcamy do wcześniejszego przygotowania pytań przy wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących transformacji Państwa organizacji.
Rejestracja na seminarium: https://forms.gle/c8Wqu81ouRQLnfgf7
Webinarium poświęcone dostępowi do japońskiego rynku spożywczego – Japanese Food Market (8 czerwca 2022)
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej wraz z EU-Japan Center for Industrial Cooperation organizują webinarium dotyczące dostępu do japońskiego rynku spożywczego.
Podczas dwugodzinnego webinarium ekspert EU-Japan Center for Industrial Cooperation:
- przedstawi wyzwania rynku japońskiego
- omówi cechy japońskiego rynku spożywczego
- przedstawi główne sieci dystrybucyjne, największe firmy handlowe i targi
- przybliży zapotrzebowanie na produkty spożywcze w Japonii
- udzieli wskazówek firmom zainteresowanym rozpoczęciem eksportu na rynek japoński
- umożliwi lepsze zrozumienie japońskiej kultury biznesowej
Udział w webinarium jest bezpłatny. Webinarium będzie prowadzone w języku angielskim.
Termin: 8 czerwca (środa) 2022, g.: 10.30-12.30

Ekspert prowadzący: Eliza Klonowska-Siwak
Związana zawodowo z Japonią od 2002 roku. Specjalizuje się w doradztwie gospodarczym na japońskim rynku. Stypendystka dwóch stypendiów Monbusho przyznawanych przez rząd japoński, w tym stypendium podyplomowego na Uniwersytecie Tokijskim. Zajmowała się ułatwianiem inwestycji wiodących japońskich firm w Polsce, takich jak: Toyota, Bridgerstone i NGK. Pracowała także jako polska dyplomatka w Japonii.
Od 2020 roku w Nippoland Co. prowadzi polsko-japońskie projekty biznesowe z sektora spożywczego, energetycznego, bio-farmaceutycznego, kosmetycznego, motoryzacyjnego, IT, gier komputerowych oraz projekty infrastrukturalne.
Rejestracja na webinarium możliwa jest po wypełnieniu formularza elektronicznego dostępnego pod tym linkiem: Registration for Market Access Online workshop (Poland) – 08 June 2022 | EU-Japan
Webinarium „Internacjonalizacja MŚP- dotacje dla Firm na rozwój eksportu”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Internacjonalizacja MŚP- dotacje dla Firm na rozwój eksportu”.
Webinarium odbędzie się w dniu 18 maja 2022, w godzinach 10:00- 11:30.
Podczas webinarium przedstawione zostaną główne zasady i kryteria kwalifikowalności w ramach ogłoszonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości konkursu „Internacjonalizacja MŚP”. Celem konkursu jest sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm z Polski Wschodniej. Konkurs jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Webinarium poprowadzi Paweł Koćwin, założyciel firmy Argo Navi od ponad 10 lat specjalizującej się w doradztwie biznesowym dla firm MŚP, pozyskiwaniu dotacji, wprowadzaniu firm do Polskiej Strefy Inwestycji. Specjalista w obszarze analizy i doradztwa w opracowaniu strategii wejścia na rynki zagraniczne.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 17 maja 2022 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Strategia komunikacji z klientem- jak spiąć social media i mailing w powtarzalny proces sprzedaży”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium „Strategia komunikacji z klientem- jak spiąć social media i mailing w powtarzalny proces sprzedaży”.
Webinarium odbędzie się w dniu 2 marca 2022, w godzinach 10:30- 12:30.
Ten webinar szczególnie przyda się, jeśli:
– czujesz, że dużo robisz w marketingu i sprzedaży, bywasz na targach, konferencjach, spotkaniach, ale efekty Cię nie zadowalają,
– czujesz, że za mało robisz w marketingu i sprzedaży, bo nie bardzo wiesz, co właściwie robić,
– przed napisaniem artykułu, posta na Linkedin głowisz się, co napisać i po co,
– nie potrafisz określić ilu nowych klientów planujesz pozyskać w następnym miesiącu?
Celem webinarium jest poznanie taktyk połączenia działań przez Facebook, Linkedin i mailing w skuteczny mechanizm, który zwiększa przychody o min. 30% i pozwala dyrektorom/właścicielom firm wyłączyć się z operacyjnej sprzedaży.
Zakres tematyczny:
1. Jakie drzemią możliwości na Facebooku i jak go używać do sprzedaży, kiedy klientem jest firma,
2. Jak nawiązywać sprzedażowe relacje i podgrzewać klientów przy pomocy Linkedin,– jak wygenerować ponad 50 punktów styku z własną marką wśród potencjalnych klientów, którzy nas dopiero poznali,
3. Jak stworzyć mechanizm, który nie będzie krzyczał o 5 postów dziennie, ale generował realną, przewidywalną sprzedaż.
Webinarium poprowadzi Krzysztof Jurga, inżynier i dziennikarz, właściciel agenci PR JBS EUROPE. W ramach agencji JBS Europe na co dzień buduje i nadzoruje strategie komunikacji marek. Regularnie prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych oraz innych nowych kanałów w nowoczesnej komunikacji społecznej i promocji.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 25 lutego 2022 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „E-commerce- prawne i praktyczne aspekty sprzedaży internetowej na rynku UE”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„E-commerce- prawne i praktyczne aspekty sprzedaży internetowej na rynku UE”
Webinarium odbędzie się w dniu 21 kwietnia 2021, w godzinach 11:00- 13:00.
Celem webinarium jest zapoznanie uczestników z tematyką zasad prowadzenia sprzedaży przez internet i prawnych aspektów sprzedaży online b2b i b2c. Podczas webinarium zostaną omówione następujące zagadnienia:
- eCommerce– wprowadzenie, potencjał, trendy.
- Jak stworzyć sklep i regulamin sklepu internetowego?
- Jakie technologie płatności online zastosować, jakie są możliwości z firmami kurierskimi, jak dotrzeć do potencjalnych klientów?
- Czym się kierować przy wyborze „budowniczego” sklepu? Jakie oferuje funkcjonalności, płatności itd., dostępne na wybranych zagranicznych rynkach?
- Podstawy RODO
- Podstawy prezentacji towaru – opisy, zdjęcia itd.
Spotkanie poprowadzi Pani Monika Jurkiewicz – radca prawny, właściciel i prawnik zarządzający, specjalistka z zakresu prawa gospodarczego, prawa pracy i e-commerce. Od ponad 18 lat doradza międzynarodowym i polskim przedsiębiorstwom. Wieloletnia ścisła współpraca w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach pozwoliła jej dobrze poznać potrzeby klientów i wypracować metody rozwiązywania problemów oparte o analizę prawną i biznesową, której celem jest efektywność i celowość rozwiązań projektowanych dla przedsiębiorstw, szczególnie produkcyjnych.
Jest autorką publikacji z zakresu prawa pracy oraz trenerem i wykładowcą z wieloletnim doświadczeniem. Prelegentka podczas konwentów, konferencji i licznych seminariów. Prowadzi z sukcesem warsztaty z zakresu prawa pracy, ochrony danych osobowych oraz e-commerce.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 20 kwietnia 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Emilią Sutowicz tel. 413680278, email: e_sutowicz@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium Cyfrowa mapa firmy produkcyjnej – porównanie systemów ERP, APS i MES
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium „Cyfrowa mapa firmy produkcyjnej – porównanie systemów ERP, APS i MES”
Webinarium odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2021, w godzinach 10:00- 11:30.
Drogi na mapie firmy produkcyjnej bywają kręte i pełne przeszkód, ale są sposoby, by płynnie i bez problemu dotrzeć do celu. W tym przypadku jest nim digitalizacja przedsiębiorstwa i usprawnienie jego procesów. Zapraszamy na webinarium, na którym opowiemy, jak mogą w tym pomóc systemy ERP, APS i MES. Prowadzący, Michał Żelichowski, wskaże korzyści z wdrożenia tych rozwiązań, różnice między nimi oraz ułatwi podjęcie decyzji, które z systemów najlepiej sprawdzą się w Państwa organizacjach.
Zachęcamy do wcześniejszego przygotowania pytań do prelegenta. Będzie okazja skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia w zakresie rozwiązań IT dla branży przemysłowej.
Webinarium poprowadzi Michał Żelichowski– ekspert w znajdowaniu wyjścia z sytuacji bez wyjścia i doskonalenia procesów, których pozornie udoskonalić się już bardziej nie da. Zdanie „To niemożliwe” nie istnieje w jego słowniku, a zarządzanie produkcją nie ma przed nim żadnych (no, prawie żadnych) tajemnic. W swoim portfolio ma ponad 17 lat doświadczenia, setki wdrożeń i tysiące rozmów o mniej lub bardziej konwencjonalnym podejściu do doskonalenia procesów biznesowych. Nie lubi rozwiązań „na chwilę” ani tych „raz na zawsze” – uwielbia natomiast te, które rosną razem z firmą. Jego podejście doceniły m.in. takie firmy, jak: Philip Morris, Strauss Cafe, Plastic Omnium, Hortex czy Profim. A jego „kolekcja” nadal rośnie. Absolwent Politechniki Śląskiej, kierunku Informatyka i Ekonometria. W firmie eq system pełni rolę Product Managera od zadań specjalnych.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 9 kwietnia 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Jak przygotować się do digitalizacji w firmie produkcyjnej?”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium „Jak przygotować się do digitalizacji w firmie produkcyjnej? ”
Webinarium odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2021, w godzinach 10:00- 11:30.
Digitalizacja firmy produkcyjnej to już nie wybór, a konieczność, jeżeli jednym z priorytetów przedsiębiorstwa jest jego rozwój i umacnianie pozycji na rynku. Równocześnie to nie chirurgia jednego dnia, by przeprowadzić ją w organizacji w trybie przyspieszonym. To proces, który musi potrwać i do którego trzeba odpowiednio się przygotować. Właśnie temu zagadnieniu chcemy poświęcić webinarium, na które już dziś serdecznie zapraszamy. Prowadzący, Michał Żelichowski, opowie o tym, jakie procesy w firmie, jak i kiedy można zinformatyzować oraz co zyska na tym przedsiębiorstwo. Podpowie również, jak organizacyjnie powinno się do tych zmian przygotować.
Zachęcamy do wcześniejszego przygotowania pytań do prelegenta. Będzie okazja skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia przy wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących digitalizacji Państwa organizacji.
Webinarium poprowadzi Michał Żelichowski– ekspert w znajdowaniu wyjścia z sytuacji bez wyjścia i doskonalenia procesów, których pozornie udoskonalić się już bardziej nie da. Zdanie „To niemożliwe” nie istnieje w jego słowniku, a zarządzanie produkcją nie ma przed nim żadnych (no, prawie żadnych) tajemnic. W swoim portfolio ma ponad 17 lat doświadczenia, setki wdrożeń i tysiące rozmów o mniej lub bardziej konwencjonalnym podejściu do doskonalenia procesów biznesowych. Nie lubi rozwiązań „na chwilę” ani tych „raz na zawsze” – uwielbia natomiast te, które rosną razem z firmą. Jego podejście doceniły m.in. takie firmy, jak: Philip Morris, Strauss Cafe, Plastic Omnium, Hortex czy Profim. A jego „kolekcja” nadal rośnie. Absolwent Politechniki Śląskiej, kierunku Informatyka i Ekonometria. W firmie eq system pełni rolę Product Managera od zadań specjalnych.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 1 kwietnia 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Brexit – nowe zasady wymiany towarowej z Wielką Brytanią”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza przedsiębiorców z woj. świętokrzyskiego z sektora MŚP na bezpłatne webinarium pt.
„Brexit – nowe zasady wymiany towarowej z Wielką Brytanią”.
Szkolenie odbędzie się 31 marca 2021 r. w godzinach 11.00 – 13:00.
Podczas webinarium zostaną zaprezentowane kluczowe postanowienia nowej umowy w zakresie:
- głównych postanowień i zmian w świadczeniu usług w Wielkiej Brytanii ,
- podatków,
- rozstrzygania sporów oraz środków ochronnych,
- handlu;
- zasady delegowania pracowników,
- usług, a także kwalifikacji zawodowych,
- reguł pochodzenia,
- przepisów fitosanitarnych i sanitarnych,
- akceptowanych norm, certyfikatów i standardów,
- współpracy regulacyjnej,
- kwestii instytucjonalnej,
- równego poziomu przepisów,
Ponadto zostaną zaprezentowane najważniejsze dane dotyczące handlu z Wielką Brytanią oraz świadczenia usług na jej terytorium.
Webinarium poprowadzi Marek Wąsiński, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w pracy analityczno-badawczej m.in. w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz w centrum analitycznym Polityka Insight – autor i współautor licznych publikacji nt. amerykańskiej i europejskiej polityki handlowej, negocjacji umów międzynarodowych, a także amerykańsko-chińskiego sporu handlowego oraz polityki klimatycznej. Zajmuje się polityką handlową UE i USA, umowami o wolnym handlu oraz polityką energetyczno-klimatyczną UE (szczególnie negocjacjami na forum UNFCCC). Stypendysta Fulbright Junior Research Award.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 26 marca 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Emilią Sutowicz tel. 413680278, email: e_sutowicz@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Zmiana modelu biznesowego pod kątem internacjonalizacji”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium „Zmiana modelu biznesowego pod kątem internacjonalizacji”
Webinarium odbędzie się w dniu 24 marca 2021, w godzinach 11:00- 13:00.
Celem webinarium jest zapoznanie uczestników z wiedzą dotyczącą sposobów wdrażania strategii internacjonalizacji firm, w szczególności z sektora MŚP, poprzez dokonanie zmian w modelu biznesowym.
Omawiane zagadnienia:
1. Co oznacza termin „Internacjonalizacja” i kiedy możemy mówić o firmie, że działa w wymiarze międzynarodowym.
2. Czym jest model biznesowy i jak planować jego zmiany z uwzględnieniem kontekstu otoczenia firmy.
3. Motywy internacjonalizacji.
4. Podstawowe formy umiędzynarodowienia działalności firmy.
5. Główne strategie wejścia na rynki zagraniczne
6. Budowa wartości firmy poprzez umiędzynarodowienie działalności
7. Czynniki sukcesów i porażek firmy na rynkach zagranicznych.
8. Internacjonalizacja – wybrane case study
Szkolenie poprowadzi Pan Marek Składowski– właściciel firmy Mars 3C, posiada 25 lat doświadczenia na najwyższych stanowiskach menedżerskich oraz ponad 20 lat pracy na rynku jako trener, konsultant i coach. Specjalizuje się w takich obszarach jak budowa i zarządzanie strukturami handlowymi, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie strategiczne, przeprowadzanie projektów restrukturyzacyjnych. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, Certyfikowany Coach ICC(International Coaching Community).
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 19 marca 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Szkolenie online „Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych- ryzyka w transakcjach handlowych”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w szkoleniu online p.n.:
„Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych – ryzyka w transakcjach handlowych”
Szkolenie odbędzie się w dniu 10 marca 2021, w godzinach 11:00- 13:30.
Program szkolenia:
- Przepisy regulujące handel zagraniczny
1.1 Akty prawne istotne z punktu widzenia obrotu zagranicznego (konwencje międzynarodowe, umowy dwu- i wielostronne, prawo wspólnotowe)
1.2 Prawo właściwe dla umowy w handlu zagranicznym i ryzyka z tym związane - Transakcja w handlu zagranicznym i jej etapy
2.1 Omówienie procesu transakcyjnego ze wskazaniem podmiotów w nim uczestniczących oraz ich roli dla prawidłowej realizacji transakcji zagranicznej
2.2 Ryzyka pojawiające się na etapie przygotowania i realizacji transakcji - Wybrane elementy ryzyka rynkowego i transakcyjnego oraz sposoby ich ograniczania
3.1 Rodzaje ryzyk w handlu zagranicznym
3.2 Ryzyko transakcyjne i rynkowe oraz sposoby ich ograniczania
3.3 Zarządzanie ryzykiem kredytowym w ramach realizacji transakcji
3.4. Formy zabezpieczeń transakcji handlowych - Poszukiwanie i ocena partnerów handlowych na rynkach zagranicznych
4.1 Proces i metody poszukiwania partnerów handlowych
4.2 Ryzyko związane z wyborem partnera zagranicznego i sposoby jego ograniczania. Dlaczego weryfikacja kontrahenta zagranicznego jest taka ważna?
4.3 Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta zagranicznego? Metody i kryteria weryfikacji kontrahenta zagranicznego.
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek– właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu prosimy przesyłać do dnia 5 marca 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „INCOTERMS 2020 i ich rola w procesie zawierania oraz realizacji transakcji zagranicznych”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium p.n.:
„INCOTERMS 2020 i ich rola w procesie zawierania oraz realizacji transakcji zagranicznych”
Webinarium odbędzie się w dniu 24 lutego 2021, w godzinach 11:00- 13:30.
Zakres tematyczny:
1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe
2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010
3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
4. Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
5. Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
6. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
7. Kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek– właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Jest ekspertem z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 19 lutego 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Szkolenie online „Delegowanie pracowników – z uwzględnieniem zmian dyrektywy (96/71/WE) dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług oraz skutkami Brexitu”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w ramach Klubu Świętokrzyskiego Eksportera, zaprasza przedsiębiorców do udziału w szkoleniu online pn. „Delegowanie pracowników – z uwzględnieniem zmian dyrektywy (96/71/WE) dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług oraz skutkami Brexitu”
Szkolenie odbędzie się 10 lutego 2021 r. w godz. 10.00-13.00.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami prawnymi związanymi z problematyką delegowania pracowników oraz świadczenia usług przez polskie firmy na rynkach zagranicznych oraz skutkami Brexitu. Podczas szkolenia zostaną przedstawione praktyczne wskazówki odnośnie zasad wykonywania usług, warunków pracy i płacy, ubezpieczenia społecznego oraz opodatkowania dochodów uzyskiwanych na rynkach zagranicznych.
UWAGA! Po szkoleniu firmy mają możliwość umówić się na indywidualną konsultację on-line!
Szkolenie online poprowadzi Pan Łukasz Żak z firmy „ŻAK LEGAL SUPPORT OFFICE” – prawnik, specjalista ds. prawa gospodarczego, od wielu lat specjalizujący się w tematyce prawa pracy, transgranicznego świadczenia usług, współpracy zagranicznej przedsiębiorstw oraz w zakresie prawa gospodarczego.
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do dnia 5 lutego 2021 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu otrzymają na podany adres e-mailowy link do szkolenia online.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, e-mail: s_zieja@siph.com.pl
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Wyzwania komunikacji zdalnej- jak przenieść zapach kawy do połączeń online”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Wyzwania komunikacji zdalnej- jak przenieść zapach kawy do połączeń online”
Webinarium odbędzie się w dniu 15 października 2020, w godzinach 11:00- 14:00.
Program webinarium:
Wizerunkowo:
- minimalny zestaw, który muszę mieć, żeby wyglądać profesjonalnie,
- checklista jak do startu samolotu przed spotkaniem (internet, mikrofon, słuchawki, światło, kamera)
- jakie narzędzie,
- proste triki, żeby nie tylko robić dobre spotkania, ale lepsze od konkurencji
Organizacyjnie:
- zapach kawy z komputera, czyli jak przenieść dobre zwyczaje, wypracowane w siedzibie, do połączeń online,
- jak zadbać o komfort rozmówcy, rozmówców,
- 3 fazy spotkania online: przed, w trakcie, po, czyli instrukcja efektywności
Prawnie:
- czy mogę się nagrywać,
- jak przechowywać dane, które uzyskuję podczas połączeń podczas pracy zdalnej,
- selfie z pracownikami, czy to zgodne z prawem?
- kiedy nie muszę mieć Twojej zgody, żeby wykorzystać Twój wizerunek,
- praktyczne porady prywatne do wykorzystania w domu, bo przecież dzieci mają zajęcia zdalne i my też
Szkolenie poprowadzi Pan Krzysztof Jurga, inżynier i dziennikarz, właściciel agenci PR JBS EUROPE. W ramach agencji JBS Europe na co dzień buduje i nadzoruje strategie komunikacji marek. Regularnie prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych oraz innych nowych kanałów w nowoczesnej komunikacji społecznej i promocji.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 12 października 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. 413680278, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Status MŚP w kontekście orzecznictwa i praktyk instytucji pośredniczących”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Status MŚP w kontekście orzecznictwa i praktyk instytucji pośredniczących”.
Webinarium odbędzie się w dniu 8 lipca 2020, w godzinach 10:30- 12:00.
Zakres tematyczny:
- Definicja MŚP w prawie unijnym i polskim. Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP i jego skutki – wątpliwości firm.
- Orzecznictwo ETS i decyzje Komisji Europejskiej w zakresie ustalania statusu MŚP oraz interpretacje Instytucji Zarządzających – najciekawsze case study.
- Wpływ i skutki zmiany statusu MŚP w toku realizacji projektu w szczególności zmiany własnościowe, przekształcenia – problemy praktyczne.
- Prawidłowość zawierania umów o dofinansowanie Projektów i wypowiadania tych umów na różnych etapach realizacji z powodu niespełniania przez Beneficjentów kryteriów deklarowanego statusu MŚP.
- Zakres kontroli i podmioty uprawnione do badania kryteriów spełniania MŚP.
- Prawne konsekwencje błędnego określenia statusu MŚP przez przedsiębiorstwo.
Szkolenie poprowadzi Pani Anna Ulewicz, Radca prawny. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z bieżącym doradztwem korporacyjnym na rzecz spółek w kancelariach prawnych i jako prawnik in-house. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu bieżącej działalności gospodarczej. Zapewniała doradztwo przy infrastrukturalnych i budowlanych projektach inwestycyjnych. Wspiera przedsiębiorców przy planowaniu i realizacji projektów strategicznych (M&A, przekształcenia, transakcje obejmujące obrót udziałami).
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 6 lipca 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, e-mail: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Umowy handlowe w czasie epidemii – jak zabezpieczać, odstępować i rozwiązywać umowy”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Umowy handlowe w czasie epidemii – jak zabezpieczać, odstępować i rozwiązywać umowy”.
Webinarium odbędzie się w dniu 1 lipca 2020, w godzinach 10:30- 12:00.
Szkolenie skierowane do zarządu oraz osób zajmujących się sprzedażą i zakupami w przedsiębiorstwie. Wskazujemy ryzyka i sposoby zabezpieczenia się w transakcjach międzynarodowych, jak również konsekwencje w zaistniałych sporach. Głównym punktem szkolenia jest omówienie istotnych zapisów niezbędnych do przewidzenia w umowach międzynarodowych.
Program:
- Umowa z zagranicznym kontrahentem i najistotniejsze przepisy międzynarodowe z uwzględnieniem weksli, akredytywy i innych środków zabezpieczenia
- Konwencja Wiedeńska CISG i prawa oraz obowiązki z niej wynikające, w tym Incoterms 2020 i przejście ryzyk
- Konwencja Nowojorska o przedawnieniu roszczeń międzynarodowych
- Jurysdykcja międzynarodowa i arbitraż
- Koszty egzekucyjne
Szkolenie poprowadzi Radca prawny Szymona Oprzalski, który jest także adwokatem niemieckim, specjalizującym się w doradztwie w międzyrządowej sprzedaży i świadczeniu usług, jak również w międzynarodowych postępowaniach sądowych i arbitrażowych.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 29 czerwca 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Nowoczesny marketing – skuteczne działania na rynku krajowym i międzynarodowym”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Nowoczesny marketing – skuteczne działania na rynku krajowym i międzynarodowym”.
Webinarium odbędzie się w dniu 17 czerwca 2020, w godzinach 10:30- 13:00.
Program webinarium:
- wprowadzenie i druga strona nowoczesnego marketingu
- reklama to co najmniej 4 składowe (jakie, po co, skąd je wziąć),
- kim jestem w mediach społecznościowych i dlaczego to ważne
- praca na kliencie – dobre persony, czyli podstawa targetowania
- zawartość i skład – czyli narzędzia do obróbki grafik dla opornych,
- ustawianie kampanii pod persony,
- możliwości targetowania.
Szkolenie poprowadzi Pan Krzysztof Jurga, inżynier i dziennikarz, właściciel agenci PR JBS EUROPE. W ramach agencji JBS Europe na co dzień buduje i nadzoruje strategie komunikacji marek. Regularnie prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych oraz innych nowych kanałów w nowoczesnej komunikacji społecznej i promocji.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 12 czerwca 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Rozwiązywanie problemów – kluczowy element skutecznego zarządzania w kulturze Lean”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Rozwiązywanie problemów – kluczowy element skutecznego zarządzania w kulturze Lean”.
Webinarium odbędzie się w dniu 10 czerwca 2020, w godzinach 10:30- 12:00.
Jednym z filarów efektywnej organizacji jest zdolność szybkiego identyfikowania przyczyn źródłowych problemów oraz ich eliminowania lub ograniczania. Jest to jedna z podstawowych i kluczowych kompetencji pracowników którzy są najcenniejszym zasobem w organizacji. Dlatego właśnie skuteczne i systematyczne rozwiązywanie problemów znajduje się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych umiejętności.
Program webinarium:
- Diagnozowanie oraz definiowanie problemów (5W2H, SMART)
- Poszukiwanie przyczyn źródłowych problemów
- Poznanie wybranych technik rozwiązywania problemów jak: Diagram Ishikawy, 5x WHY, Matryca priorytetów
- Rozwiązywanie problemów / znalezienie źródła / przyczyny problemu i określenie Action
- Plan do rozwiązania danego problemu (w oparciu o raport A3)
Korzyści:
- Umiejętność rozwiązywania problemów w sposób ustrukturyzowany
- Umiejętność stosowania wybranych metod rozwiązywania problemów
- Znajomość warunków jakie trzeba uzyskać, aby rozwiązać problem właściwie
Szkolenie poprowadzi Pan Rafał Palonek, ekspert z obszaru organizacji produkcji. Doradza i prowadzi projekty w obszarze fundamentów KAIZEN, TPM (zgodnie z JIPM), GEMBA KANRI (Standaryzacja Menedżerska), HOSHIN KANRI, Problem Solving Story oraz Flow Management.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 8 czerwca 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Optymalizacja procesów– zobacz, jak działają sprawdzone rozwiązania w sytuacji kryzysu.”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Optymalizacja procesów– zobacz, jak działają sprawdzone rozwiązania w sytuacji kryzysu.”.
Webinarium odbędzie się w dniu 3 czerwca 2020, w godzinach 10:30- 12:00.
Podczas webinarium omówiona zostanie idea Lean Management, rodzaje marnotrawstw w procesach, narzędzia Lean w organizacji i miejscu pracy.
Program webinarium:
- Wprowadzenie do Lean Management
- Omówienie 7 rodzajów Marnotrawstwa w procesach (7MUDA). Przykłady marnotrawstwa w pracy uczestników warsztatów w obszarze 7 rodzajów strat.
- Omówienie 5S z korzyściami z zastosowania 5 S
- Standaryzacja w miejscu pracy. Przykłady standardów
- Wizualizacja jako wsparcie zarządzania. Przykłady wizualizacji
- Optymalizacja procesów – przykłady rozwiązań
Korzyści:
- Znajomość typów marnotrawstwa i umiejętność rozpoznawania marnotrawstwa w praktyce
- Znajomość zasad 5S i umiejętność działań w zakresie 5S
- Znajomość zasad standaryzacji i wizualizacji oraz poznanie podstawowych narzędzi lean.
Szkolenie poprowadzi Pan Andrzej Bogusz, ekspert specjalizujący się w profesjonalizacji zarządzania przedsiębiorstwami poprzez wdrażanie realnych strategii, wdrażanie architektury i zarządzania procesowego oraz optymalizację procesów biznesowych, zarządzanie projektami, zarządzanie przez cele, optymalizację działań kadry zarządzającej.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 1 czerwca 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Jak czasy kryzysu zmuszają nas do weryfikacji strategii i celów?”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium
„Jak czasy kryzysu zmuszają nas do weryfikacji strategii i celów?”.
Webinarium odbędzie się w dniu 27 maja 2020, w godzinach 10:30- 12:00.
Podczas webinarium mowa będzie o znaczeniu misji i wizji w organizacji, umiejętnościach budowania celów strategicznych organizacji oraz celów procesowych a także kaskadowania celów operacyjnych na bazie X Matrix.
Program webinarium obejmuje:
- Hoshin kanri – istota i waga dla organizacji
- Przejście z poziomu misji i wizji do poziomu celów strategicznych przedsiębiorstwa
- Budowa wskaźników procesowych
- Skuteczne kaskadowanie wskaźników – od strategicznych do zespołowych i indywidualnych.
Szkolenie poprowadzi Patryk Szatkowski ekspert w zakresie KPI deployment, Shopfloor Management, Lean Logistic, Linii Modelowych, Mapowania strumienia wartości, standaryzacji, Wizual Management, systemu 5S, system sugestii pracowniczych, i innych zaawansowanych z zakresu LEAN. Podczas pracy zawodowej pełnił funkcję Dyrektora ds. ACE w Collins Aerospace Wrocław, Inżyniera procesu i Koordynatora Lean w Black Point S. A. oraz Kierownika Projektów Lean i Kierownika ds. Logistyki w Wabco. Posiada również certyfikat Lean Practitioner i Six Sigma Green Belt.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 25 maja 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Jak zaplanować transformację cyfrową firmy”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium: „Jak zaplanować transformację cyfrową firmy”
Webinarium odbędzie się w dniu 22 maja 2020, w godzinach 10:00- 11:30.
Podczas webinarium omówione zostaną następujące zagadnienia:
- dlaczego potrzebujemy teraz cyfryzacji bardziej
- współpraca z dostawcami oprogramowania – na co zwrócić uwagę
- czego system nie zrobi za użytkownika
- blaski i cienie cyfrowej transformacji
Webinarium poprowadzi Pan Konrad Pluciński z firmy „KP Konsultant” – coach, trener, konsultant, menadżer, od blisko 20 lat zajmujący się działaniami w obszarze digitalizacji i optymalizacji procesów biznesowych, rozwoju personelu i systemów zarządzania.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 21 maja 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Tarcza Antykryzysowa- wsparcie dla przedsiębiorców w czasie pandemii wirusa COVID-19”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w webinarium „Tarcza Antykryzysowa- wsparcie dla przedsiębiorców w czasie pandemii wirusa COVID-19”.
Webinarium odbędzie się w dniu 7 maja 2020, w godzinach 10:00- 13:00.
Podczas webinarium omówione zostaną zasady korzystania z dostępnych, rządowych instrumentów wsparcia, w tym rozwiązania pracownicze, zwolnienie ze składek ZUS, świadczenie postojowe, udogodnienia w zakresie zobowiązań podatkowych, zatrudnienie cudzoziemców.
Webinarium poprowadzi Pan Łukasz Żak z firmy „ŻAK LEGAL SUPPORT OFFICE” – prawnik, specjalista ds. prawa gospodarczego, od wielu lat specjalizujący się w tematyce prawa pracy, transgranicznego świadczenia usług, współpracy zagranicznej przedsiębiorstw oraz w zakresie prawa gospodarczego.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać do dnia 5 maja 2020 poprzez formularz online:
Uczestnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają na podany adres mailowy link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email: s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Webinarium „Zarządzanie ryzykiem walutowym w czasie kryzysu”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w bezpłatnym webinarium pn. „Zarządzanie ryzykiem walutowym w czasie kryzysu”, które poprowadzi Pan Jacek Maliszewski, Główny Ekonomista DMK.
Webinarium odbędzie się 4 maja 2020, w godzinach 12:00- 14:00.
Podczas webinarium omówiona zostanie sytuacja bieżąca na rynku walutowym, wskazane szanse i zagrożenia zmian kursów walut, podane zostaną bieżące prognozy oraz co najważniejsze- zostanie podany odpowiedni plan działań,jakie powinni przeprowadzić przedsiębiorcy chcący zminimalizować swoje ryzyko kursowe.
W drugiej części webinarium zostaną omawiane zasady działania różnych instrumentów finansowych dostępnych w polskich bankach, które to instrumenty mogą być wykorzystane do neutralizacji ryzyka kursowego- zasada działania kontraktu forward na kurs waluty oraz metoda polegająca na stosowaniu kredytu walutowego w rachunku bieżącym.
Zgłoszenia udziału w webinarium prosimy przesyłać mailowo na adres een@siph.com.pldo dnia 30 kwietnia 2020. Osoby, które zgłoszą chęć udziału w webinarium otrzymają link do webinarium online.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Sylwią Zieją tel. +48660534985, email:s_zieja@siph.com.pl.
Serdecznie zapraszamy.
Jak zaplanować transformację cyfrową firmy? – zapraszamy na seminarium i warsztaty
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w warsztatach „Jak zaplanować transformację cyfrową firmy?”
Nowe technologie pozwalają przenieść procesy biznesowe do świata on-line.
Czy jest to jedynie trend czy konieczność? Czy papier i e-mail już nie wystarczą do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej? Czy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej firmy mogą funkcjonować sprawnie bez korzystania z nowych technologii i czy będą atrakcyjnym miejscem pracy dla pokolenia, które wzrasta w cyfrowej rzeczywistości i dla którego dostęp do nowinek i udogodnień technologicznych jest czymś naturalnym?
A jeśli cyfrowa rewolucja to co należy zrobić przed? jak współpracować z dostawcami oprogramowania, czego nie zrobi żaden system za użytkownika, jakie są blaski i cienie transformacji? – na te i wiele innych pytań odpowie ekspert Konrad Pluciński podczas seminarium i warsztatów, które odbędą się 1 kwietnia br. w Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Kielcach, ul. Sienkiewicza 53.
Zgłoś się on-line do 27 marca 2020 roku
ilość miejsc jest ograniczona, a samo zgłoszenie nie jest gwarancja przyznania miejsca
Seminarium dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, wspólnie z PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. zaprasza do udziału w seminarium p.n.
Przedsiębiorca w 2020
– Pracownicze Plany Kapitałowe
– dofinansowanie dla świętokrzyskich firm
Podczas seminarium przedstawiciele PFR TFI S.A., należącego do Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju towarzystwa funduszy inwestycyjnych zarządzającego Pracowniczymi Planami Kapitałowymi, przedstawią uczestnikom informacje dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych, które od początku roku są wprowadzane do średnich firm. Ponadto przedstawiciele Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Operatora Bazy Usług Rozwojowych dla województwa świętokrzyskiego, przedstawią zagadnienia dotyczące możliwości dofinansowania szkoleń i kursów oraz usług doradczych w ramach Bazy Usług Rozwojowych i Voucherów.
Seminarium odbędzie się 4 marca 2020 r. w godzinach 10:00-14:00 w Hotelu Qubus Kielce, ul. Składowa 2.
Udział w seminarium jest bezpłatny, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 27 lutego br. poprzez formularz online: Wypełnij formularz
Program seminarium:
09:30 Rejestracja uczestników
10:00 Rozpoczęcie seminarium
Dorota Tekieli-Bisińska – Dyrektor Ośrodka Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
10:15 Pracownicze Plany Kapitałowe
Katarzyna Chmielak– Dyrektor Departamentu Operacji i Rozwoju Pracowniczych Planów Kapitałowych, PFR TFI
Henryk Baron– Dyrektor ds. Relacji z Klientami PPK, Departament Operacji i Rozwoju Pracowniczych Planów Kapitałowych, PFR TFI
- Czym są PPK? Dlaczego PPK są potrzebne? Jak będą wyglądały przyszłe emerytury bez i z PPK (dane demograficzne, sytuacja w Polsce i w Europie)?
- Kto wpłaca na PPK i ile można zyskać? Kalkulator dla pracodawców i pracowników, przykładowe zestawienie wpływu wpłat do PPK na wynagrodzenie netto pracownika.
- Zasady działania PPK
- Obowiązki pracodawcy
- Harmonogram wdrożenia
- Jak przygotować się do wdrożenia?
- Jak inwestowane są środki zgromadzone w PPK?
- Oferta PFR TFI
- Wsparcie w zakresie obsługi PPK i realizowania obowiązków po stronie pracodawcy
- Warsztaty na temat oczekiwań firm– sesja pytań i odpowiedzi
13:30 Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze ‘Vouchery’ Dorota Tekieli-Bisińska – Dyrektor Ośrodka Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej
Baza Usług Rozwojowych 2020 Marta Pawłowska– Główny Specjalista Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Operatora Bazy Usług Rozwojowych dla woj. Świętokrzyskiego
14:00 Zakończenie seminarium.
Seminarium- aktualne zmiany w przepisach podatku VAT oraz ulga na innowacje- Innovation box
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza przedsiębiorców i pracowników firm z województwa świętokrzyskiego do udziału w seminarium pn.:
„Sposoby wsparcia działalności innowacyjnej z perspektywy obciążeń podatkowych
oraz aktualne zmiany w przepisach podatku VAT”
Podczas seminarium przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące podatku CIT w zakresie dostępnych sposobów wsparcia działalności innowacyjnej z perspektywy obciążeń podatkowych, tj.: ulga na działalność B+R oraz 5% stawka CIT dla dochodów z innowacji – tzw. Innovation box. W zakresie podatku VAT seminarium dotyczyło będzie aktualnych, istotnych zmian w przepisach dotyczących VAT, tj. mechanizm podzielonej płatności (tzw. Split payment), biała lista podatników oraz tzw. quick fixes.
Seminarium poprowadzą eksperci Kancelarii GARRIGUES, jednej z najważniejszych międzynarodowych kancelarii prawnych, świadczącej usługi doradztwa prawnego i podatkowego od 1941 r.
Seminarium odbędzie się 12 grudnia 2019 r. w godzinach 12:00-14:30 w Best Western Grand Hotel Kielce, ul. Sienkiewicza 78. Udział w seminarium jest bezpłatny, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 6 grudnia br.
Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość przesłania pytań (ze względów praktycznych prosimy o ograniczenie liczby pytań do maksymalnie trzech na uczestnika), na które odpowiedzi zostaną udzielone w trakcie seminarium. Pytania prosimy przesłać do dnia 6 grudnia br. na adres een@siph.com.pl, w temacie wpisując „Pytanie 12 grudnia 2019”.
Serdecznie zapraszamy do udziału w seminarium.
Szkolenie „Jak rozwinąć biznes globalnie? Narzędzia wspierające procesy eksportowe”
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej zaprasza do udziału w szkoleniu
„Jak rozwinąć biznes globalnie? Narzędzia wspierające procesy eksportowe”.
Podczas warsztatów Ekspert programu Google Internetowe Rewolucje w Eksporcie przekaże wiedzę i pokaże narzędzia online, które pomogą rozwijać polskie firmy na rynkach międzynarodowych.
Udział w szkoleniu pomoże przedsiębiorcom w zakresie:
- analizy potencjału eksportowego firmy i wyboru nowych rynków docelowych
- lepszego zrozumienia potrzeb lokalnych klientów
- przygotowania firmy do wejścia na nowe rynki
Udział w Szkoleniu jest bezpłatny.
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców i pracowników firm z woj. Świętokrzyskiego zainteresowanych rozwojem eksportu.
Szkolenie odbędzie się 6 listopada w godzinach 10:00-12:00 w hotelu Qubus w Kielcach, ul. Składowa 2. Dla uczestników szkolenia bezpłatny parking hotelowy.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 31 października poprzez formularz online:
Zapraszamy na szkolenie i konsultacje pn. „Przedsiębiorca w Horyzoncie 2020. Aktualne możliwości finansowania i praktyczne aspekty aplikowania o granty europejskie”.
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Staropolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w partnerstwie z Regionalnym Punktem Kontaktowym Programów Badawczych UE, zaprasza przedstawicieli mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw na szkolenie i konsultacje pn. „Przedsiębiorca w Horyzoncie 2020”. Aktualne możliwości finansowania i praktyczne aspekty aplikowania o granty europejskie”.
Szkolenie odbędzie się 17 września 2019 r. w godz. 11.00-15.00 w sali szkoleniowej hotelu Qubus Kielce, ul. Składowa 2.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z aktualnymi możliwościami finansowania i praktycznymi aspektami aplikowania o środki z Programu Horyzont 2020.
Przedsiębiorcy będą mogli poznać typy projektów dostępnych w Programie, jak również zasady finansowania nowego instrumentu wsparcia pn. Europejska Rada ds. Innowacji. Eksperci Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE przedstawią praktyczne aspekty procesu aplikacji oraz realizacji projektów przez firmy, zaprezentują projekty już realizowane oraz omówią krajowy system wsparcia dla wnioskodawców H2020.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Zgłoszenia należy przesłać do dnia 6 września br. na niniejszym formularzu zgłoszeniowym:
Wypełnij formularz |
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji, które odbędą się bezpośrednio po szkoleniu.